You are currently viewing Noi obligatii declarative incepand cu ianuarie 2023 pentru contribuabilii cu angajati

Noi obligatii declarative incepand cu ianuarie 2023 pentru contribuabilii cu angajati

Incepand cu luna ianuarie 2023, companiile cu angajati, vor avea o obligatie de declarare suplimentara.

Astfel, potrivit Ordinului comun 1667/2194/772/4079 al ANAF/CNPP/CNASS/ANOFM din 16.09.2022 care reglementeaza continutul declaratiei referitoare la contributiile sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (D112), angajatorii vor trebui sa declare informatii suplimentare privind veniturile acordate salariatilor. Declararea se va face la sectiunea E.3. “Date detaliate privind impozitul pe venit si unele contributii sociale obligatorii”, la randurile 8.1 – 8.4. Completarea informatiilor se va face pe fiecare beneficiar de venit. Tipurile de venituri pentru care exista obligatia de declarare sunt enumerate in anexa 1.2 sectiunea E, in Ordinul mai sus amintit. Printre acestea se numara: primele si sporirile acordate, indemnizatiile de delegare (diurnele)/detasare atat valoarea impozabila cat si cea neimpozabila, tichetele de masa, cadou, culturale, voucherele de vacanta, prime de asigurarea de sanatate si abonamente pentru servicii medicale, contributiile la fondurile de pensii facultative, s.a.

Prin urmare, companiile vor trebui sa analizeze modul in care aceste venituri sunt inregistrate in contabilitate in prezent si ce modificari se impun astfel incat informatia sa fie usor de incarcat in declaratie.

Lasă un răspuns